NYHETSARKIVET
23 jan 2018 12:29
Kundtapp för 3 i Sverige för femte kvartalet i rad
Efter att ha växt stadigt och plockat marknadsandelar på den svenska mobilmarknaden varje år sedan starten 2003 tycks 3 nu ha brutit denna svit. Detta då man i dag presenterar siffror som visar på ett fortsatt kundtapp. Under det fjärde kvartalet 2017 minskade 3s kundbas med 17 000 abonnemang vilket innebär att 3 i Sverige nu har passerat 2,0 miljoner kunder en andra gång på två år - denna gång på väg neråt.

- Att vi tappar kunder beror på avvecklandet av inaktiva abonnemang och att vi arbetar hårt med vår kundnöjdhet, som är basen i vår kommande tillväxt. Vi ska fortsätta växa och ta kunder, men med kundnöjdhet som bas och så sent som under innevarande kvartal har vi sagt upp avtal med återförsäljare som inte håller våra kvalitetsnivåer, säger Johan Johansson, vd för 3 i Sverige, till Telekomnyheterna.

Trots kundtappet steg 3s svenska omsättning med 5,9 procent till 2 028 miljoner kr under kvartalet, vilket innebär att man för första gången omsätter mer än 2 miljarder under ett enskilt kvartal. Däremot sjönk bolagets ebitda-resultat med 9,7 procent, något som Johan Johansson till viss del förklarar med de minskade roamingintäkterna.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108