NYHETSARKIVET
2 feb 2018 12:31
Tele2 tappar mobilkunder men förbättrade marginalen Q4
Trots färre mobilkunder och tuffare marginaler på företagssidan lyckades Tele2 förbättra sin ebitda-marginal under det fjärde kvartalet förra året. Det framgår av den bokslutskommuniké som bolaget presenterade i dag.

På den svenska marknaden tappade man 40 000 mobilkunder men ökade ändå den svenska mobilomsättningen med 3,8 procent till 3 315 miljoner kr (3 193 miljoner kr). Framförallt var omsättningsökningen driven av en kraftigt ökad utrustningsförsäljning.

- Vi tappar en del prepaid-kunder, vilket vi brukar göra under Q4, men växer inom postpaid. Den mobila privataffären går bra mycket tack vare Power 2-kampanjen, säger Samuel Skott, vd för Tele2 Sverige, till Telekomnyheterna.

När det gäller storföretagsmarknaden så redovisar Tele2 en minskad nettoomsättning på 10 procent på jämförbar basis till följd av priskonkurrens.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108