NYHETSARKIVET
16 feb 2018 11:58
Wiraya fick 20 miljoner kr till AI inom mobil kundkommunikation
Det svenska bolaget Wiraya som utvecklar en mjukvara för individanpassad röst- och textkommunikation i mobilen, har fått 20 miljoner kr i innovationsbidrag av EU-kommissionen. Bidraget ska gå till att vidareutveckla, validera och optimera mjukvaran med artificiell intelligens för att hjälpa europeiska mobiloperatörer att ge kunderna bättre service och därmed öka kundlojaliteten och kundlivsvärdet på sina abonnenter. Det skriver Wiraya i ett pressmeddelande.

"Den nya funktionen, kallad Wiraya Activation Intelligence, skapar automatiskt individanpassad röst- och textkommunikation, vilket gör det möjligt att ha individuella kunddialoger även med stora kundgrupper, till exempel vid ändringar, förnyelser, beställningar och supportärenden", skriver Wiraya.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108