NYHETSARKIVET
22 feb 2018 12:07
Telekområdgivarna fick färre ärenden 2017
Konsumentorganisationen Telekområdgivarna fick 11 procent färre ärenden under 2017, jämfört med året innan. Det framgår av organisationens statistik som presenterats i dag. Av de 6 553 ärenden som kom in under året var 68 procent klagomål och de allra vanligaste klagomålen gällde felaktig anslutning, prisinformation, uppsägning, avtalstider och ångerrätt.

Trots att det är det vanligaste klagomålet ser Telekområdgivarna en tydlig positiv trend i att antalet ärenden om felaktig anslutning minskat väsentligt jämfört med år 2016. En av anledningarna till detta är sannolikt det intensiva arbetet mot oseriös försäljning som inleddes 2015 då de största nätägande operatörerna har haft en gemensam handlingsplan tillsammans med PTS.

"Resultatet av handlingsplanen hittills är att flera oseriösa företag som riktat in sig mot konsumenter med aggressiv marknadsföring/försäljning har försvunnit från marknaden eller förändrat sina metoder till det bättre", skriver Telekområdgivarna.

Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108