Under det senaste året har den spenderade tiden med videomöten ökat med 200 procent, samtidigt har tele- och webbmöten ökat med 140 procent. Det säger Sverker Hannervall, chef för TeliaSoneras enhet för företagsförsäljning i Sverige och Finland.
Enligt Sverker Hannervall har marknaden för den här typen av teletjänster exploderat under september och oktober månad i år. Den genomsnittliga tillväxttakten per månad under året för Telia telemöten har legat på 12-13 procent, jämfört med föregående år. Men i september, när finanskrisen blev allt mer uppenbar, ökade användningen av telemöten med 30 procent, jämfört med föregående år.
Under oktober i år passerade vi 100 000 mötestimmar under en och samma månad, vilket är en milstolpe, säger Sverker Hannervall.
Videomöten är också ett av de fokusområden som Telia pekar ut som fokusområde för de närmaste åren.
Här är Telias fokusområden inom företagskommunikation enligt Sverker Hannervall:
Videomöten
Mobilt bredband
Mobila applikationer
Migration till IP
Unified Communication