NYHETSARKIVET
14 mar 2018 12:08
Telia lanserar dynamisk TV-reklam med TV4, Discovery och MTG
Telia har tillsammans med Discovery, MTG och TV4-Gruppen utvecklat en lösning för dynamiskt anpassad TV-reklam där reklaminslagen kan anpassas utifrån varje givet tillfälle i operatörens tjänst. Det meddelar bolaget i dag.

Den nya lösningen som används i Telias Playtjänst kan anpassas i realtid och säkrar att det är mer aktuell reklam som visas. Reklamen utgår från ungefärligt geografiskt område, kanal, storleken på skärmen som ipad, mobil eller Apple TV, och blir mer relevant för tittaren. Reklamlösningen innebär också nya möjligheter för den digitala reklammarknaden.

”Det här innebär inte att vi kommer att ge oss in i reklammarknaden, men upplägget gör att vi kommer att kunna erbjuda våra kunder en ännu bättre och mer attraktiv TV-upplevelse. Vi har också haft ett bra samarbete som skapat förståelse mellan oss som TV-leverantör och rättighetsägarna”, säger Jonas Hasselberg, chef för Telias konsumenttjänster, i en presskommentar.

Den nya reklamlösningen har redan kört igång i TV4-Gruppens kanaler och Discovery och MTG står på tur.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108