Mobiloperatören 3, som har tappat kunder fem kvartal i rad och förlorat mer än 100 000 kunder, lanserar nu nya abonnemang som ska göra operatören mer attraktiv. Den stora nyheten är att man nu följer efter Tele2 och Telenor som innan sommaren förra året lanserade mobilabonnemang med fri data. Precis som Telenor väljer 3 att koppla abonnemangspriserna till bindningstiden, där de kunder som väljer bindningstid får lägre månadskostnad.
Med vår nya abonnemangsportfölj vill vi möta både de rådande trenderna och våra kunders efterfrågan på smidigare abonnemang med riktigt bra priser. Dessutom har vi vässat våra paketeringserbjudanden på abonnemang med mobiltelefon, säger Niklas Grawé, CCO på 3, i en kommentar.
Till exempel kostar 3s fridata-abonnemang 699 kr/mån för den som väljer obundet abonnemang, och 599 kr/mån för den som väljer att binda upp sig i 12 eller 24 månader.