NYHETSARKIVET
12 apr 2018 12:16
3: Planen är att digitalsera nästan hela kundtjänst på sikt
Lanseringen av en servicecommunity är det första steget i 3s resa för att förbättra kundupplevelsen och att digitalisera i det närmaste hela kundtjänsten på sikt. Det berättar Oscar Otterborn, sälj- och servicechef på 3, för Telekomnyheterna.

– Det här är det första steget på en resa som kommer att ta bortåt två år, förklarar han.

Servicecommunityn är första steget och nästa steg är att införa chat-funktion för att besvara enklare ärenden. Därefter siktar man på att införa en tydligare ärendestyrning som ska styra ärendena till rätt kundservice-kanal och det sista planerade steget är att införa någon form av AI-tjänst eller chatboot för kundservice.

– Det är dock viktigt att fortsätta låta kunderna behålla valmöjligheten att ringa till kundtjänst för att prata med en riktig person, säger Oscar Otteborn.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108