Precis som Telekomnyheterna kunde avslöja redan i mitten av februari i år, så lägger Telenor ner varumärket Bredbandsbolaget. Det bekräftar bolaget i dag.
Därmed går nu ett 20 år gammalt viktigt telekomvarumärke i graven och kvar blir Telenor-varumärket, som kommer att ha kvar Ownit och Vimla som fightingbrands på bredbands- respektive mobilmarknaden.
Bredbandsbolaget har fler än 600 000 fiber- och bredbandskunder och knappt 500 000 TV-kunder som nu får Telenor som tjänsteleverantör. Både befintliga och nya kunder kommer att erbjudas nya paketlösningar och erbjudanden. Bredbandsbolagets befintliga privatkunder kommer i samband med sammanslagningen inte att inte att få några förändringar i sina nuvarande tjänster.
För att fira kärlekshistorien mellan Telenor och Bredbandsbolaget har Telenor bett artisterna Ji Nilsson och Janice att i en duett tolka Efva Attlings och hennes band X-models populära ballad Två av oss. Låten som släpptes den 4 maj på till exempel Spotify,Amazon och Apple spelas bland annat i Telenors reklamfilmer, skriver Telenor i ett pressmeddelande.