NYHETSARKIVET
15 maj 2018 12:09
Nu dumpas Bredbandsbolaget som eget varumärke
Precis som Telekomnyheterna kunde avslöja redan i mitten av februari i år, så lägger Telenor ner varumärket Bredbandsbolaget. Det bekräftar bolaget i dag.

Därmed går nu ett 20 år gammalt viktigt telekomvarumärke i graven och kvar blir Telenor-varumärket, som kommer att ha kvar Ownit och Vimla som fightingbrands på bredbands- respektive mobilmarknaden.

Bredbandsbolaget har fler än 600 000 fiber- och bredbandskunder och knappt 500 000 TV-kunder som nu får Telenor som tjänsteleverantör. Både befintliga och nya kunder kommer att erbjudas nya paketlösningar och erbjudanden. Bredbandsbolagets befintliga privatkunder kommer i samband med sammanslagningen inte att inte att få några förändringar i sina nuvarande tjänster.

”För att fira kärlekshistorien mellan Telenor och Bredbandsbolaget har Telenor bett artisterna Ji Nilsson och Janice att i en duett tolka Efva Attlings och hennes band X-models populära ballad ’Två av oss’. Låten som släpptes den 4 maj på till exempel Spotify,Amazon och Apple spelas bland annat i Telenors reklamfilmer”, skriver Telenor i ett pressmeddelande.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108