IP-Only har ingått ett avtal med TechByddy som innebär att man kan erbjuda sina nya kunder hjälp att komma igång med sin fibertjänst.
"Efter många samtal med kunder har vi sett att det finns en digital ångest. Många känner sig osäkra och obekväma inför att installera och använda tjänsterna. Efter att vi nu byggt fibernätet till en majoritet av svenskarna är nästa logiska steg kunskap och användning tekniken och infrastrukturen är inte värd något om den inte används. Tjänsten är rikstäckande, alla ska med, även digitalt", säger Fredrik Relander, produktchef Fiber Fastighet och SME, IP-Only.
Tjänsten Kom-igång-hjälp ska bland annat bistå med:
Leverans och installation av router
Aktivering av tjänst och säkerställning av funktion
Installation och genomgång av tv-box
Genomföra vidaredragning av kablar
Koppla upp alla enheter och säkerställa kvalitet och funktion
"Det finns liknande tjänster på marknaden, men ingen som kan hjälpa till med fysisk vidaredragning av kablar. Med IP-Onlys Kom-igång-hjälp tar vi ett steg vidare och förhoppningen är att kunden ska bli självgående med alla tjänster och enheter i hemmet, även om det innebär att man drar ytterligare sladdar", säger Fredrik Relander.
TechBuddy hjälper sedan tidigare bland annat kunder till operatörerna Telia och A3.