Under det gångna kvartalet ökade Com Hem/Boxer sin bredbandskundstock med 12 000 kunder, varav 8 000 under Com Hem-varumärket och 4 000 under Boxer-varumärket.
Under juni testade Boxer nya kommersiella erbjudanden riktade mot marknadens lägre prissegment med mycket attraktiva introduktionspriser på bredband, valmöjlighet för kunden att själv köpa kundutrustning, ingen bindningstid och attraktiva paket med både bredband och vår nya Tv Hub. Vi tror att det här kommer vara konkurrenskraftigt jämfört med de budgetvarumärken i öppna nätverk som inte kan matcha varken erbjudande, service eller tv-erbjudande. Det hjälper oss också att strategiskt separera Boxer från premiumvarumärket Com Hem för att förbättra vår strategi med två varumärken i villamarknaden. Resultatet av dessa testerbjudanden ser lovande ut hittills och vi kommer att fortsätta under tredje kvartalet för att sedan utvärdera om detta är fördelaktigt över en längre tidsperiod, skriver bolaget i sin rapport.
Trots massiv marknadsföring för den nya TV-boxen Tv Hub ökade antalet Tivo/Hub-kunder (som nu samredovisas) bara med 6 000 under kvartalet.
TV är inte den tillväxtmotor som ska driva bolaget framåt, utan det är bredbandet som ska driva tillväxten. När det gäller TV-verksamheten är utmaningen att få de cirka 60 procent av kunderna som sitter med low end-boxar att byta till Tivo eller Hub. Det gör att vi får mer nöjda kunder vilket förbättrar churnen, säger Anders Nilsson, till Telekomnyheterna.