Telenor Sverige har inlett en storsatsning på att arbeta allt mer agilt och korsfunktionellt mellan de olika traditionella organisationsdelarna. På så sätt ser man att man kan öka motivationen hos medarbetarna, bygga starka team och samtidigt förbättra effektiviteten och genomföra besparingar.
Vi började redan i våras med att arbeta agilt och korsfunktionellt inom vissa delar av vår konsumentaffär. Nu tar vi konceptet vidare inom hela konsumentaffären och IT som i hög grad vävs samman, säger Pia Lindhe, kommunikationsdirektör på Telenor Sverige, till Telekomnyheterna.
De korsfunktionella teamen arbetar över de traditionella avdelningsgränserna och sätts samman för olika projekt. På så sätt räknar Telenor med att arbetet går snabbare.
Vi blir mycket mer snabbfotade och inte minst effektiva när vi arbetar korsfunktionellt. Vi är först i telekombranschen och före många andra branscher med att gå helhjärtat in i det här agila arbetssättet som vi tror kommer att göra Telenor till det främsta digitala och datadrivna telekombolaget i branschen, säger Pia Lindhe.