Kassaflödet, privatsidan av mobilmarknaden och utvecklingen av TV-tjänsten. Där är det tredje kvartalets största höjdpunkter för Telia Sverige, enligt Sverigechefen Anders Olsson.
Om jag ska peka ut tre saker positiva saker med det svenska tredje kvartalet så är det först och främst det svenska kassaflödet som har ökat med 20 procent jämfört med förra året, vilket är mycket positivt. Det andra är att vi försvarar våra marknadsandelar väldigt väl, till exempel på mobilsidan konsument, där vi växer med 3 procent, och det innebär att vi försvarar våra marknadsandelar väl, även om vi inte har sett alla operatörers tal för kvartalet ännu.
TN: Är det er lojalitetssatsning Life, som ger detta resultat?
Vi har varit duktiga på att ta in hög-arpu-kunder samtidigt som vi har lyckats sälja upp i portföljen och har haft en okej utveckling av kundbasen.
Nummer tre som jag skulle vilja lyfta upp är TV där vi redan har en bra tillväxt. Sedan några månader så har vi pushat vår OTT-tjänst vilket innebär att vi även har ökat antalet OTT-TV-kunder det senaste kvartalet, säger Anders Olsson, till Telekomnyheterna.
När det gäller Telias fiberutrullning indikerade man tidigare i år att man kommer att leverera cirka 60-90 procent av förra årets volym och idag ligger man på 74 procent av förra årets nivå, vilket innebär att man hittills i år levererat fiber till drygt 18 000 hushåll.
På den svenska marknaden ökade Telia antalet mobilkunder med 38 000, varav 22 000 var M2M-abonnemang, under kvartalet. Antalet bredbandskunder var oförändrat medan man ökade antalet TV-kunder med 21 000 jämfört med halvårsskiftet.