Mobiloperatören Tre kammade hem det mest prestigefulla priset, Årets inhouseavdelning, när Inhousegalan hölls i Stockholm i går.
"Denna inhouseavdelning var först ut i sin bransch med att börja jobba inhouse på allvar, därefter har de hela tiden tagit steg för steg med att både professionalisera sina processer och med att höja kompetensen för att genom det kunna arbeta mer strategiskt och konceptuellt. Nu har man också visat att man kan ta hand om ytterligare ett varumärke samtidigt som man fortsatt klarar av att framgångsrikt både bygga varumärke och jobba taktiskt med bra effekt", skriver juryn i sin nominering.
Telia fick pris för bästa DR, för kampanjen Ett säkert kort.
Så här lyder juryns motivering för det priset:
"Vissa produkter och tjänster är tråkigare än andra hur får man med högst begränsade medel till sitt förfogande kunderna att bry sig då? På denna inhouseavdelning verkar man förstå att ta vara på det enkla och välkända. Med glimten i ögat och en ny spännande utformning fick man en grym effekt! Bra jobbat Telia och 'Ett säkert kort'".