NYHETSARKIVET
12 dec 2008 12:03
Finland granskar marknadsföringen av Bredband
Efter att finlands kommunikationsminister Suvi Lindén har konstaterat att operatörerna TeliaSonera och Elisa har förbättrat sina kundtjänstverksamheter kommer ministern nu att börja granska operatörernas marknadsföring av bredband. Det skriver Kommunikationsminsteriet i ett pressmeddelande från i tisdags.

Kommunikationsverket ska tillsammans med finska Konsumentverket utreda i hur hög grad de hastigheter för bredbandsförbindelserna som telebolagen utlovar i marknadsföringen motsvarar de faktiska hastigheterna för tjänsten. Dessutom ska de reda ut vilka problem konsumenterna eventuellt råkar ut för då de yrkar på sina rättigheter.

”Kommunikationsminister Lindén gör under första halvan av nästa år en bedömning av om man borde höja den standardersättning som betalas åt kunden för en felaktig tjänst. För närvarande är standardersättningen för en felaktig kommunikationstjänst endast 15 euro för varje påbörjad vecka med avbrott, dock högst 120 euro”, skriver Kommunikationsverket.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108