Com Hem har tecknat ett avtal med det svenska bolaget Edgeware om en lösning för att sända skräddarsydd reklam till online TV-tittare. Det meddelar Edgeware i dag.
Lösningen kommer att användas för att förbereda TV- och videoinnehåll för att levereras över internet med hög kvalitet och med stöd för personanpassad reklam på 20 av Com Hems IP-baserade TV-kanaler.
"Vi implementerar ett nytt system för personanpassad TV-reklam för att kunna skapa mer engagerande tittarupplevelser på våra online TV-tjänster och för att ge våra annonsörer möjligheten att presentera reklam som är anpassad till tittarna. Men det är nödvändigt att den personanpassade reklamen levereras utan störningar. Vi valde Edgewares origin Ad Enabler-mjukvara för att den gör det möjligt för oss att leverera en TV-upplevelse av högsta kvalitet, något som eferfrågas av både annonsörer och tittare", säger Magnus Lindhe, Chef för TV-utveckling på Com Hem, i en kommentar.
Com Hems nya system för personanpassad reklam kommer att vara implementerat i slutet av 2018.