NYHETSARKIVET
12 dec 2008 12:05
Glocalnet ser allvarligt på ökat missnöje bland kunderna
Glocalnet ser allvarligt på de uppgifter från Post- och telestyrelsen som visar att missnöjet bland bolagets kunder ökat mest i Sverige under 2008.

Det var Post- och telestyrelsens individundersökning som presenterade uppgiften om att Glocalnet var den Internetoperatör som tappat mest nöjdhetsbetyg av alla svenska operatörer. Kundnöjdheten hade sjunkit med 13 procentenheter under 2008.

– Vi ser allvarligt på resultatet från den här undersökningen. En förklaring till det försämrade betyget kan vara att vi under det senaste året har gått över till ett nytt stödsystem och det kan ha upplevts som problematiskt av vissa kunder. Övergången har bland annat märkts negativt i vår leveransprocess, säger Oskar Liljewall, vd för Glocalnet, till Telekomnyheterna.

Det faktum att det nya stödsystemet är på plats och i full drift nu, räknar Glocalnet med kommer att göra kundnöjdheten bättre.

– Men vi kan samtidigt inte luta oss tillbaka och bara skylla på stödsystemen. Vi måste ständigt arbeta för att ha så nöjda kunder som det går, säger Oskar Liljewall.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108