NYHETSARKIVET
15 dec 2008 11:49
Telia sätter upp specialkundtjänst för de drabbade
För att hantera samtalen från de kunder som har drabbats av Telias problem med debitering av 3G-samtal för bolagets mobil centrex-kunder, har Telia fått sätta upp en speciell kundtjänst som ska kunna ge besked om hur mycket kunderna kommer att efterdebiteras. Det säger Charlotte Züger, kommunikationschef för mobila tjänster på Telia, till Telekomnyheterna.

Hur mycket pengar misstaget kommer att kosta TeliaSonera vill hon dock inte kommentera.

– Jag kan inte kommentera några belopp, men problemet har i första hand drabbat de kunder som har en prisplan med rörliga priser och det är en mindre del av kunderna som har denna prisplan, säger Charlotte Züger.

Telia håller nu på att säkra att detta problem inte inträffar igen.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108