Hanna Riberdahl, tidigare marknadschef för Telenor i Sverige, har utsetts till ny vd för medlemsföretaget Sveriges Annonsörer. Det meddelar företaget i dag.
Hanna Riberdahl kommer närmast från en roll som marknadsdirektör inom K-rauta och har tidigare haft ledande roller inom marknadsföring, kommunikation, marknadsanalys och insiktsarbete inom såväl B2C och B2B på Telenor, TNS Gallup och Telia Sverige. Hanna Riberdahl tillträder rollen som vd den 1 april i år.
"Hanna Riberdahl är en klockren rekrytering för Sveriges Annonsörer. Hennes ledaregenskaper och tunga erfarenhet från att arbeta insikts- och datadrivet för att utveckla och positionera produkt- och företagsvarumärken tillsammans med hennes förståelse för vad som krävs för att skapa affärsvärde i dagens kommunikations- och medielandskap är precis vad vi letat efter. Vi ser fram emot att arbeta med henne som en aktiv styrelse till organisationen", säger Leif Börjesson, styrelseordförande Sveriges Annonsörer, i en presskommentar.