Som Telekomnyheterna kunde avslöja redan igår lanserar nu Tre ett nytt slags företagsabonnemang. Det handlar om att vinna marknadsandelar genom att förenkla och erbjuda endast en variant med obegränsad surf och sänkt pris.
"Jag ser det här som en game changer för företagsmarknaden. Fram till idag har ett fåtal stora aktörer låst in småföretag på en marknad med en uppsjö av erbjudanden som gör det svårt att jämföra och välja. Det är över nu", säger Haval van Drumpt, i vad bolaget kallar den nye vd:ns första stora drag.
Tre bygger nya satsningen på bland annat en kundundersökning bolaget gjort med YouGov. Och resultatet är detta förenklande abonnemang på 249 kronor per månad.
"Branschen, vi själva inkluderade, har hittills varit duktiga på att ha en skog av olika abonnemang. Företagare vill inte lägga tid på att välja, de vill ha en enkelhet i abonnemanget och kontroll över sina kostnader", säger Sofia Krook, chef för företagsaffären på Tre, i en kommentar.