För tredje gången på bara fyra år lanserar Tele2 i dag ett nytt kommunikationskoncept under namnet "Obegränsad", något som ska statueras med tre månaders obegränsad mobildata till alla nya kunder och befintliga kunder som väljer att uppgradera sitt abonnemang.
- När Tele2 och Com Hem slogs samman blev vi ännu större och fick en ännu tydligare position där vi nosar marknadsledaren i hälarna. Med Obegränsad skapar vi ett modernare uttryck för Tele2 och lyfter varumärket uppåt mot premiumsegmentet där vi vill orkestrera det tillsammans med Com Hem, säger Jonas Lundquist, marknadsdirektör på Tele2 Sverige, till Telekomnyheterna.
Enligt honom är den nya förflyttningen det sista steget i att göra Tele2 till ett premiumvarumärke.
- Med Obegränsad tar vi sista steget i varumärkesförflyttningen som har gått från Tele2 som priskrigare, via bland annat bindningsfrihet till att nu bli Obegränsad och att därmed spegla vår ambition att bli nummer ett på den svenska marknaden, säger Jonas Lundqvist som även öppnar för en översyn av det faktum att man nu har två premiumvarumärken.
- Vi tror att Com Hem och Tele2 kommer att kunna samspela väl och dra nytta av varandra som premiumvarumärken, där Com Hem arbetar vidare under sitt koncept Starkare upplevelser, men över tid får vi såklart utvärdera om vi ska behålla både Tele2 och Com Hem som premiumvarumärken.
Här kan man titta på Tele2:s nya reklamfilm
Obegränsad vänskap