NYHETSARKIVET
23 maj 2019 11:51
Haval: Som utmanare måste du snabbt kunna svara på marknaden
Operatören Tres vd Haval van Drumpt ser de nya förändringarna som ett måste för att kunna stå starka för framtida utmaningar. Och fokus ligger på tre områden.

- Det handlar om kundnöjdhet, där vi slår ihop konsument och B2B till en enhet i ledningsgruppen. Sedan har vi den digitala resan, där vi kraftsamlar alla delar in i en enhet. Och sist affärsenheten, där alla delar ska få mer mandat och beslutskraft att agera snabbare, säger Haval van Drumpt till Telekomnyheterna.

TN: Vi räknar till tre nya positioner i ledningsgruppen, stämmer det?

- För tillfället är det bara en ny i ledningen, Rune Pedersen som CCO för konsumentmarknaden. Sedan har vi två vakanta, en Customer Service Officer och en Digital Officer. Och som alltid söker vi främst internt först.

TN: De framtida utmaningar du pratar om, vilka är de?

- Det handlar om den digitala resan, kundnöjdheten och att som utmanare snabbare kunna svara på vad som sker på marknaden. De tre delar vi nu förändrar, säger van Drumpt.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108