Operatören Tres vd Haval van Drumpt ser de nya förändringarna som ett måste för att kunna stå starka för framtida utmaningar. Och fokus ligger på tre områden.
- Det handlar om kundnöjdhet, där vi slår ihop konsument och B2B till en enhet i ledningsgruppen. Sedan har vi den digitala resan, där vi kraftsamlar alla delar in i en enhet. Och sist affärsenheten, där alla delar ska få mer mandat och beslutskraft att agera snabbare, säger Haval van Drumpt till Telekomnyheterna.
TN: Vi räknar till tre nya positioner i ledningsgruppen, stämmer det?
- För tillfället är det bara en ny i ledningen, Rune Pedersen som CCO för konsumentmarknaden. Sedan har vi två vakanta, en Customer Service Officer och en Digital Officer. Och som alltid söker vi främst internt först.
TN: De framtida utmaningar du pratar om, vilka är de?
- Det handlar om den digitala resan, kundnöjdheten och att som utmanare snabbare kunna svara på vad som sker på marknaden. De tre delar vi nu förändrar, säger van Drumpt.