NYHETSARKIVET
5 jun 2019 11:49
Tele2 lägger ner kundtjänsten i Örnsköldsvik: 140 drabbas
Som en konsekvens av samgåendet mellan Tele2 och Com Hem har Tele2 beslutat att lägga ner kundtjänstkontoret i Örnsköldsvik med ett 70-tal anställda och lika många konsulter.

Kundtjänsten i Örnsköldsvik har tillsammans med kundtjänstkontoren i Härnösand och Sundsvall utgjort navet i Com Hems kundserviceorganisation, men i samband med Tele2-fusionen vill bolaget koncentrera sin verksamhet, varvid det arbete som utförts i Örnsköldsvik kommer till stor del att föras över till partners på andra orter och då bland anat till det befintliga kundtjänstkontrakt som Tele2 har med Transcom.

– Målet med det här är att skapa ett starkare och ännu mer effektivt Tele2. Det är ett jättetufft beslut, inte minst för de anställda som drabbas på plats. Vi gör allt vi kan för att stötta dem i samarbete med bland annat arbetsförmedlingen och förstärkt medarbetarstöd, säger Louise Ekman, pressansvarig på Tele2, till Telekomnyheterna.

Cirka 15-20 av de anställda i Örnsköldsvik kommer att erbjudas tjänster på Tele2:s kundtjänst i Sundsvall.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108