NYHETSARKIVET
22 jan 2009 12:09
TDC levererar telefonilösning till Clas Ohlson
Clas Ohlson ska gå över till en telefonilösning baserad på Cisco Unified Communication Manager och har överlåtit till TDC att leverera lösningen till bolagets huvudkontor och cirka 100 butiker i Sverige, Norge, Finland och England. Det skriver TDC i ett pressmeddelande i dag.

Avtalet som sträcker sig över tre år är värderat till 16 miljoner kr. Telefoniplattformen och Contact Center-lösningen kommer från Cisco. Stödsystem i form av hänvisningsapplikation, telefonistapplikation, talad hänvisning, röstbrevlåda och röststyrd aktivitetsregistrering kommer från Aastra. Lösningen ersätter en befintlig lösning där varje butik hade en egen växel, plus en central växel vid huvudkontoret i Insjön. Totalt ersätts närmare 100 växlar.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108