NYHETSARKIVET
23 jan 2009 12:12
Telenors konsumentchef vill öka fokus på kundvärdet
Telenor Sveriges konsumentchef Jon-Erik Haug, som tillträdde i oktober förra året, ska öka bolagets fokus på kundvärde. Det säger han i en intervju med Telekomnyheterna.

– Vi måste arbeta med att bli bättre för våra kunder, sätta dem i fokus och förbättra våra produkter, vår service och våra erbjudanden. Ett högt kundvärde är det vi hela tiden måste sträva mot, säger Jon-Erik Haug.

Vid sidan av kundvärdet är den egna personalen en viktig fråga.

– Telenor Sverige måste bygga upp en bra organisation som kan bli stark. Jag tror bland annat mycket på en bra kompetensutveckling, säger han.

TN: När tror du att vi kommer att se konkreta resultat av ditt arbete?

– De första konkreta resultaten hoppas jag kommer att synas till våren, men nästa år, 2010, ska det verkligen märkas på bolagets resultat, säger Jon-Erik Haug.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108