IP-Only har inlett sin största köpta marknadskampanj någonsin och målgruppen är lägenheter i Stockholms innerstad. Med udda budskap som "Tusentals har upptäckt internet, dags för dig att göra det också!" och "Har du internet utan att veta om det?" utspridda över Stockholm leder kampanjen in till skaffainternet.nu där man möts av budskapet att riktigt internet levereras med fiber.
- Hela kampanjen handlar om att öka människors fibermedvetande och därför behövde vi göra något som sticker ut, något som får människor att haja till och lyfta på ögonbrynen. Genom våra smått absurda budskap och det nittiotalsosande manéret hoppas vi att folk får ett leende på läpparna och kanske ägnar sin uppkoppling en tanke, säger Kamran Alemdar, CMO på IP-Only, till Telekomnyheterna.
TN: Vad tror ni att de kunder ute i glesbygden, som fortfarande väntar på försenade leveranser från er tänker när de ser den här kampanjen?
- Den riktar sig inte enbart till Stockholms innerstad och vi tar inte bort fokus från arbetet ute i landet. Vi har ett kontinuerligt fokus på att leverera till alla som har tecknat avtal med oss. Den här kampanjen är ett nytt sätt att lyfta oss och höja fibermedvetenheten även i innerstan, där många inte vet att de har tillgång till fiber, säger Kamran Alemdar.