Hubory, som skapar gränssnitt mellan stadsnät och deras tjänsteleverantörer har levererat sin lösning till Sollentuna Energi och Miljö, som driftar och förvaltar stadsnätet i Sollentuna. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande.
"Genom att flytta administrationen av nybeställningar, avbeställningar, upp & nedgraderingar till tjänsteleverantörerna har vi inte bara förenklat och effektiviserat. Vi tror även denna förändring bidrar till en bättre upplevelse för invånarna i kommunen som är anslutna till nätet. Tjänsteleverantörerna får nu möjligheten att ge omedelbar service till sina kunder i stadsnätet, vilket ökar möjligheten för kunden att få hjälp direkt av sin leverantör utan onödiga dröjsmål. Det faller helt i linje med vår målbild vi förenklar din vardag", säger Fredrik Hansén, stadsnätschef i Sollentuna, i en kommentar.
Från och med den 10 september kommer samtliga tjänsteleverantörer ha möjlighet att använda Hubory för orderhantering i Sollentunas stadsnät.