NYHETSARKIVET
14 okt 2019 12:00
Halebop i topp och Telenor i botten på privatmarknaden
För tionde gången var det Halebop som fick högst betyg i Kvalitetsindex mätning av mobiloperatörerna på den svenska privatmarknaden.

"Att vinna SKI tio gånger på tolv år är ett kvitto på att allt vårt arbete med att verkligen lyssna på kunderna och sedan åtgärda eventuella problem i ett raskt tempo fungerar. Det är tack vare våra kunders feedback som vi hela tiden blir bättre, och vi är nog ganska bra på att visa att vi uppskattar deras synpunkter. Vi är så klart otroligt stolta över utmärkelsen eftersom det är kundernas egna betyg", säger Johanna Sahlman, chef på Halebop, i en kommentar i dag.

Vid sidan av Halebops seger var det mest intressanta att Tre har gjort en rejäl uppryckning varvid Hallon gått om Vimla och tagit över andraplatsen och Tre har gått om Telenor i botten och är nu inte längre sämst i klassen. Tre höjde sitt betyg med osannolika 9,2 procentenheter i år.

"Jag är oerhört stolt över att våra kunder ger oss ett så mycket bättre betyg i år. Vi satsar verkligen på vår kundupplevelse och arbetar långsiktigt för att förenkla och förbättra våra kunders vardag med målet att ha Sveriges mest nöjda kunder", säger Silvia Bakir, kundservicedirektör på Tre, i en kommentar.

SKI:s topplista för privatmarknaden
Halebop: 76,6
Hallon: 75,8
Vimla: 74,5
Comviq: 73,7
Tele2: 70,6
Telia: 69,5
Tre: 69,0
Telenor: 68,5
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108