Tres Sverigechef Haval van Drumpt strålar av glädje när Telekomnyheterna pratar med honom i samband med dagens kvartalsrapport.
- Vi gör ett starkt andra halvår med en kundtillväxt på 46 000 kunder och det bästa av allt är att alla tre affärsområdena, det vill säga Hallon, B2C och B2B, redovisar positiv kundtillväxt, säger Haval van Drumpt till Telekomnyheterna.
- Vårt beroende av Hallon har varit för stort och nu är vill tillbaka där vi ska vara, fortsätter han.
TN: Om man tittar på antalet anställda i Sverige och Danmark så har de minskat med 165 personer från 1 975 till 1 810 anställda. Var har ni plockat bor dessa personer?
- Vi har inte haft några besparingsprogram, däremot har vi alltid varit konservativa med nyanställningar när någon slutar. Därtill har den förenklade abonnemangsstrukturen inneburit färre frågor till kundtjänst, vilket innebär att vi kunnat dra ner där. Ökningen av online-handel har inneburit att vi har stängt sju-åtta butiker under året, säger Haval van Drumpt.