NYHETSARKIVET
17 feb 2009 12:13
Nästan hälften av webb-tv-tittarna i Sverige tittar på Youtube
Youtube har en särställning när det gäller webb-tv-tittande i Sverige, det visar statistik som Mediavision har tagit fram.

På frågan om vad för webb-tv konsumenterna tittat på i går svarar 47 procent att de tittat på Youtube.

Här är den genomsnittliga dagliga räckvidden för webb-tv under januari, enligt Mediavision (antal tittare i tusental)

1. Youtube, 360
2. Aftonbladet, 310
3. SVT, 240
4. TV4, 150
5. Kanal 5, 70
6. Expressen, 40

Här är den genomsnittliga månadsräckvidden för webb-tv under januari, enligt Mediavision (antal tittare i tusental)

1. Youtube, 1 590
2. Aftonbladet, 1 320
3. SVT, 1 310
4. TV4, 890
5. Expressen, 390
6. Kanal 5, 290
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108