NYHETSARKIVET
25 feb 2020 12:08
Telness om nyemissionen: Taas är världsunikt
I går skrev Telekomnyheterna om Telness nyemission på 16 miljoner kr och i dag berättar bolagets vd och grundare Martina Klingvall mer om den nya satsningen som gör Telness världsunika på telekommarknaden.

TN: Hur rent konkret ska ni utveckla marknaden?

- Telness as a Service, TaaS, är världens första fullt digitala och molnbaserade telekomplattform som ger operatörer chansen att leverera smarta, innovativa och digitala lösningar till sina slutkunder samtidigt som de kraftigt kan sänka sina kostnader på flera områden”, säger Telness vd Martina Klingvall och fortsätter:

- Telness som tjänst ger operatörer världen över en unik möjlighet att distribuera sina produkter och tjänster på en digital och flexibel telekomplattform. Telness plattform är 100 procent molnbaserad och därmed även fullt skalbar med en modulbaserad arkitektur och design. TaaS är utvecklad med fokus på slutkundens användarupplevelse där riktiga kunder och användare har spelat en central roll i den funktionella kravställningen under de senaste åren. TaaS är helt end-to-end och inkluderar moduler och funktioner genom hela kundlivscykeln från leads-generering och köpprocesser till orderhantering, användarportal och faktureringsflöde. Allt är självklart helt digitalt och automatiserat och kräver minimal övervakning och manuell administration vare sig från operatören själv eller slutkunden. Valet av TaaS innebär även en kort time to market oberoende av vart i världen eller på vilken marknad operatören är aktiv på.

Hon backas upp av Jonas Cedenwing, medgrundare och CTO på Telness:

- Vi har redan förenklat och förbättrat upplevelsen för tusentals kunder i Sverige. Vi har hela tiden sagt att vi är här för att förändra branschen så det känns extra roligt att få möjligheten att verkligen göra det på den globala scenen med hjälp av TaaS, säger Jonas Cedenwing till Telekomnyheterna.

TN: Camilla Bergqvist som ny operativ chef - vad tillför hon?

- Camilla har tidigare erfarenheter från två andra tillväxtresor inom startups (Fyndiq och Instabox). Hon tillför ett tydligt fortsatt kundfokus och att även framåt behålla bästa möjliga kundupplevelse och support när vi växer. Det är viktigt för oss att inte tappa detta i organisationen, då det är någonting vi är stolta över och våra kunder uppskattar. Camilla kommer förutom ansvar för support även ha ett HR ansvar och bygga vidare på vår kultur, då vi tror att om vi bygger världens bästa bolagskultur så kommer vi både attrahera och behålla bra människor internt men det kommer också nu ut hela vägen till våra kunder, säger Martina Klingwall.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108