NYHETSARKIVET
25 feb 2009 12:18
Skanova: Vi vill göra affärer – men produktutveckling tar tid
Skanovas vd Anna Philipson förnekar att bolaget försöker försena ett lika tillträde till fibernätet för samtliga operatörer.

– Vi vill göra affärer, men det tar tid med produktutveckling, säger hon till Telekomnyheterna.

TN: Men det har ju gått två år sedan Telia lade ner sin fiberprodukt, och sedan dess har era konkurrenter bara fått löften, och inga produkter. Varför tar det sådan tid?

– Skanova Fiber säljs fortfarande. Det vi gjorde för två år sedan var att vi slutade bygga ut fibernätet åt andra operatörer. När jag klev in i Skanova i maj förra året satte vi upp som mål att på nytt börja investera i fiber för våra kunders räkning. Därefter har vi arbetat med produktutveckling sedan i höstas och i slutet av mars kommer vi att säljstarta vår nya produkt som kommer att vara mycket bättre än den gamla för våra kunder.

TN: På vilket sätt kommer den att vara bättre?

– Den nya produkten kommer att erbjudas i 100 städer och den innehåller nyanläggning av svartfiber där vi saknar fiber idag. Dessutom kommer den att vara automatiserad vilket innebär en kraftig förenkling för våra kunder, säger Anna Philipson.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108