NYHETSARKIVET
27 apr 2020 12:13
Chilimobil: Vi vill ta 1 procent av marknadsintäkterna
Chilimobil, som lanseras på den svenska marknaden i dag, har som målsättning att ta en procent av intäkterna på mobilmarknaden i Sverige inom tre till fem år. Det säger bolagets medgrundare Fredrik Brunzell till Telekomnyheterna.

- Kan vi ta 1 procent av marknadens omsättning så handlar det om 300 miljoner kr i omsättning och det är ingen omöjlighet då vi riktar in oss mot en målgrupp med relativt högt arpu, säger Fredrik Brunzell.

Med en arpu på 449 kr som är ordinarie pris på Chilimobils huvuderbjudande med fri surf, skulle det innebära cirka 70 000 abonnenter.

Även om Chilimobil erbjuder abonnemang med både 6 GB och 25 GB per månad så är det framförallt fri data-abonnemanget som är operatörens huvuderbjudande. Det ligger dessutom 50 kr under 3:s fridata-erbjudande, som hittills varit billigast på marknaden med 499 kr per månad. Och just nu när Chilimobil har sitt introerbjudande på 399 kr per månad så är det 100 kr billigare per månad än Tre. Men har sämre roamingvillkor.

Redan under maj månad räknar Chilimobil med att erbjuda företagsabonnemang och längre fram under året vill man börja erbjuda även telefoner till sina kunder.

- Inom kort planerar vi även att lansera extra-SIM, som är en viktig produkt för vår målgrupp som surfar mycket, säger Fredrik Brunzell till Telekomnyheterna.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108