Tele2:s nystartade varumärke Penny har till skillnad från systervarumärkena Tele2, Com Hem och Comviq stått utan video-tjänsten Com Hem Play den här våren, men nu lanserar man en egen streamingtjänst som integrerats i den egna appen.
- Det gör oss till den enda operatören i Sverige som har streamingsjänsten integrerad i vår egen app, något som vi hoppas ska bidra till att kunderna återkommer till tjänsten även om de har andra streamingtjänster, säger Bodil Prising, affärsområdeschef för Penny, till Telekomnyheterna.
Innehållet i den egna streamingtjänsten är en mix av filmer, serier och dokumentärer, riktade till alla åldrar.
- Penny är inte riktat bara till ungdomar utan riktar sig till en modern progressiv kundgrupp, säger Bodil Prising.
Hon ser dock den streamingtjänst som nu lanserats som en bra början, som ska fortsätta utvecklas framöver.
Kunder med mobil eller bredband från Penny bjuds på playtjänsten i 12 månader, som annars kostar 69 kronor i månaden.