Messaging- och Minicall-bolaget Generic ökade omsättningen med 10 procent till 18,3 miljoner kr (16,6 miljoner kr) under årets första kvartal och ökade samtidigt rörelseresultatet till 2,7 miljoner kr (2,4 miljoner kr). Det framgår av bolaget Q1-rapport som presenterades i går eftermiddag.
"Generics intäkter ökar med 10% jämfört med föregående år. Tillväxten är primärt en effekt av att vi implementerat lösningar inom Messaging för nya och befintliga kunder. Kvartalet präglas såklart av de omständigheter som Covid-19 orsakar. Vi kan se en nedgång inom vissa segment såsom marknadsföring, resor och persontrafik. Samtidigt ser vi en ökning inom vård, omsorg och e-handelslogistik. Nyförsäljningen har varit god under kvartalet. Vi har tecknat 134 nya affärer med en särskilt stor efterfrågan från kunder inom vård, omsorg och e-handel2, skriver bolagets vd Jonas Jegerborn i sitt vd-ord.