Nu byter Telenor ut sitt mångåriga reklamkoncept med Telenorfamiljen mot ett nytt koncept som ska rullas ut på bred front från och med i dag. Det nya formatet har tagits fram tillsammans med byrån Nord DDB, som togs in i vintras, och ska måla upp en fantasifylld och knasig framtidsutopi. Det meddelar Telenor i dag.
Den nya kampanjen kommer att synas både i TV och supporteras av OLV, utomhus, display och print-annonsering. Framåt kommer kampanjen fyllas på med mer PR- och contentdrivna aktiveringar.
"Utvecklingen går snabbt och redan idag är uppkopplingen en oskiljaktig del av våra liv. Möjligheterna som det ger oss har aldrig varit så många, och ännu fler ska det bli. Konceptet är inte en motreaktion på den pågående pandemin, utan resultatet av ett långsiktigt arbete som ger uttryck för behovet av optimism i en värld som vi tror kommer att fortsätta förändras till det bättre med hjälp av ny teknik", säger Tobias Clewemar, varumärkeschef på Telenor, i en kommentar.
Här kan du se ett första smakprov på Telenors nya reklamformat: https://youtu.be/EHWAr0-TRR8