Tele2 var Telekombranschens överlägset största annonsör på TV och onlinevideo under maj månad. Det visar statistik från TV-mätbolaget MMS.
Under maj månad var det bara läkemedelsbolaget Procter & Gamble som hade högre target rating point, TRP, än Tele2/Com Hem när det gäller de största annonsörerna på TV i Sverige. Och Tele2/Com Hem har 53 procent högre TRP än trean på totallistan, Telia.
När det gäller de största annonsörerna på TV i Sverige är Tele2/Com Hem och Telia de enda två operatörerna som placerar sig på den totala tio i topp-listan.
När det gäller online-video är Tele2 den enda operatören som tar sig in på topplistan. Å andra sidan gör man det med bravur på första plats, med en TRP som är 20 procent högre än tvåan Biltema.
På TV har Tele2/Com Hem en TRP på 3239,2 och på online video 144,3. Bolagets annonser har 14,1 miljoner online-visningar. Telias TRP på TV är 2113,3.