IP-Only/GlobalConnect ger sig nu in på den svenska SMB-marknaden och täcker därmed upp den glipa de haft när det gäller den svenska kundmarknaden. Sedan tidigare har bolagets Enterprise-del riktat in sin på de mellanstora och stora företagen, samtidigt som man haft sin konsumentverksamhet. Med den nya satsningen ska man nu adressera de små företagen som finns i och i närheten av bolagets nät.
- Redan innan sommaren smög vi igång satsningen under ledning av Philip Wagrowski och nu ska satsningen ta fart, säger Regina Donato-Dahlström, vd för IP-Only/GlobalConnect i Sverige, till Telekomnyheterna.
Philip Wagrowski som leder SMB-satsningen har tidigare arbetat inom både Bredbandsbolaget, Telenor och Telia. Han kom till IP-Only i februari i år efter fyra år som chef för Fixed, TV & Convergence på Telia.
Ännu vill man från IP-Onlys sida inte säga något om målsättningar när det gäller kundtillväxt på SMB-sidan.
- Vi är ödmjuka och drar igång det här nu för att se hur bra den här affären fungerar, säger Regina Donato-Dahlström.