Snapchat och Penny lanserar idag Nordens första Landmarker-lins. Tillsammans har de skapat en unik upplevelse som genom Snapchats AR-teknik ger liv åt en av Sveriges mest ikoniska byggnader, Dramaten. Det skriver Penny i ett pressmeddelande i dag.
När vi fick frågan av Snapchat om att göra det här tillsammans med dem var svaret självklart ja. Att se Penny och Dramaten på det här sättet är något helt nytt, inte bara för oss, utan hela Norden. Penny är en orädd och unik utmanare, och nu får vi chansen att visa det på ett av Sveriges mest ikoniska landmärken genom att möjliggöra nya upplevelser för användarna, säger Bodil Prising, affärsområdeschef på Penny, i en kommentar.
Pennys Landmarker-lins över Dramaten finns tillgänglig fram till den 23 september. Snapchattare hittar effekterna genom att öppna appen när de är i närheten av Dramaten, där de får en notis om att trycka på skärmen för att se byggnaden komma till liv.