Telenor är den operatör som sammantaget tappade mest i årets mobilundersökning av Svenskt Kvalitetsindex. Operatören tappade mest betyg inom både mainbrand privat och inom företag, samtidigt som man tappade näst mest bland fightingbrands, med Vimla.
Det här är förstås inte ett resultat som vi är nöjda med på något vis. Vi visste på förhand att 2020 skulle bli ett tufft år, där vi är inne i en stor omställning att modernisera våra nät, system och arbetssätt samtidigt som vi förändrar vår organisation. Att sedan genomföra detta mitt under en oförutsedd pandemi med förändrade kundbeteenden har varit en extra utmaning i sammanhanget, säger Carl Gunnstam, affärsansvarig för konsumentprodukter på Telenor, till Telekomnyheterna och fortsätter.
Samtidigt ser vi förändringsarbetet som en nyckel för framtiden och är övertygade om att det gör oss bättre rustade för att leverera bättre kundupplevelser framåt. Vi ser även en förbättring i våra egna NPS-mätningar under året, som pekar på att vi är på rätt väg.