Den norska försäkringskoncernen Gjensidige har förnyat sitt avtal med Telia om kontaktcenterlösningen ACE, för sin kundtjänst i Sverige, Norge och Danmark. Det skriver Telia i ett pressmeddelande i dag.
Avtalet omfattar operatörstjänster, telefoniväxel, kontaktcenter och AI-funktioner för kundmötet.
Gjensidiges nordiska kundtjänstverksamhet som omfattar 1 900 handläggare i Sverige, Norge och Danmark. Avtalet löper över fem år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år. Den dynamiska, molnbaserade tjänsten utvecklas hela tiden och har ett starkt ekosystem med utvalda partners, vilket enligt Telia, innebär att lösningen ligger i teknikens framkant för det digitala kundmötet.
"Vi är mycket glada och stolta över att vi får förnyat förtroende för att stödja Gjensidige i arbetet med att utforma framtidens kundmöte. Med Telia ACE och våra övriga tjänster får Gjensidige en komplett lösning som är ledande i de nordiska länderna och som skapar goda förutsättningar för organisationsutveckling", säger Tobias Larsson, ansvarig för företagsaffären på Telia i Sverige, i en kommentar.