Det ska vara en kändis i telekomreklamen i år. I förra veckan lanserade Tre sin nya kampanj med den amerikanska skådespelerskan Jaime Pressly som huvudperson och i dag lanserar Comviq sin nya reklamfilm, där artisten Newkid är med tillsammans med Karim.
I Comviqs nya reklamkampanj "Passa på!" spelar Alexander Newkid Ferrer rollen som sig själv och är karaktären Karims nya kompis. I filmerna jammar de i väntan på det perfekta ögonblicket att surfa, vilket sedan sker till tonerna av P3 Guld-nominerade låten "Kanske var vi rätt bra ändå".
"Vi är glada att Newkid vill göra Karim sällskap i våra kommande kampanjer under året. Han passar Comviqs varumärke, som står för kärlek och glädje, perfekt och bidrar samtidigt till en modernisering av vår profil. Newkid imponerar inte bara med sin musik utan även framför kameran", säger Jonas Lundquist, marknadschef på Tele2, i en presskommentar.
Syftet med kampanjen är att lansera ett nytt erbjudande som ska ge nya kunder 100 GB extra surf, samt streamingtjänsten Comhem Play+ kostnadsfritt i ett år.