Som Telekomnyheterna kunde avslöja i går, har Telia omorganiserat sin privatmarknadssida under privatmarknadschefen Henrik Lönnevi. Syftet med omorganisationen är att skapa en ökad tydlighet i organisationen och ännu högre kundupplevelse. Det säger Henrik Lönnevi till Telekomnyheterna
- Istället för den affärssegmentsindelning som vi hade tidigare med Individuals, som framförallt var mobilt, och Families som inkluderade både bredband och TV, har vi nu delat upp affären i tre delar; Mobilt, Bredband och TV. Och i samband med detta har vi även tagit in C More i vår TV-affär här på Telia, säger Henrik Lönnevi.
Utöver de tre affärsenheterna har man stärkt B2C-organisationen med säljchefen Fredrik Rudberg, som tidigare låg direktrapporterande till Sverigechefen Anders Olsson.
- För att stärka tydligheten kommer jag att ha sälj, strategi, konvergens och kundupplevelse, direktrapporterande till mig i denna nya organisation som vi sjösätter den 1 april i år.
Den nya organisationen som direktrapporterar till privatmarknadschefen Henrik Lönnevi ser i dagsläget ut så här:
Mobilt: Vahdat Zehtab
Bredband: Stefan Nyberg
TV: Vakant
Strategi: Vakant
Kundupplevelse: Vakant
Konvergens: Carin Widén
Sälj: Fredrik Rudberg