NYHETSARKIVET
9 apr 2021 12:06
Så planerar Telia att vända till lönsamhet i Danmark
Enkelhet är Telias ledord för att bli lönsamt på den danska telekommarknaden. Det säger bolagets vd Thomas Kjærsgaard i en intervju med danska Børsen i dag.

"Tele ska vara enkelt. Produkterna ska fungera och vi ska leverera bra kundupplevelser. Det sistnämnda har inte alltid kännetecknat branschen", säger han i intervjun och fortsätter.

"Vi vill bygga vår verksamhet kring exceptionella kundupplevelser. Men det är det många som vill. Det svåra är att verkligen genomföra det och vi vet att det här kommer att ta tid och nu har vi lagt en treårsplan", säger Thomas Kjærsgaard.

Telia i Danmark har i dag två varumärken, Call Me och Telia, som vänder sig till privatmarknaden och skillnaden Thomas Kjærsgaard beskriver framtiden för de två varumärkena så här.

"Call Me ska vara lätt, simpelt och digitalt. Det ska vara så enkelt att det kan förklaras på baksidan av en servett. Om det tar mer än 20 sekunder att förklara, då är det inte en Call Me-produkt, utan en bredare portföljprodukt."

"Vi ska vara tydligare i förhållande till Telia-varumärket. Vi ska vara superskarpa på att vara närmare våra existerande kunder. Vår verksamhet ska byggas kring lojala kunder och vi ska inte skjuta till höger och vänster, utan ha en konsekvent tillgång till marknadens alla kanaler och ett produktutbud som matchar familjernas behov", förklarar han.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108