Redan under innevarande kvartal planerar Tele2 att genomföra den sammanslagning av sina premiumvarumärken Tele2 och Com Hem, som man berättade om i samband med bokslutskommunikén för tre månader sedan. Det meddelade bolaget i dag.
"Inom en snar framtid kommer vi att ta nästa steg i vår resa mot varumärkesoptimering genom att konsolidera våra två premiumvarumärken i det svenska konsumentsegmentet till ett. Över tid kommer det hjälpa oss att skala fördelarna vi ser i vår nuvarande FMC-kundbas, eftersom vi förstärker vår premiumposition på marknaden med tydligt fokus på FMC. Vidare ser vi detta som ett steg tillbaka från onödig överetablering av varumärken på en redan mättad svensk marknad", skriver bolagets vd och koncernchef Kjell Johnsen i sitt vd-ord i dagens kvartalsrapport.
Bolaget vill ännu inte kommentera vilket varumärke man kommer att använda när gör sin rebranding, men det skulle förvåna mycket om det blir något annat varumärke än Tele2, med tanke på vilket nedsvärtat varumärke Com Hem har, jämfört med Tele2, i de flesta kundundersökningar.