NYHETSARKIVET
27 apr 2021 12:18
Marknadsdirektören: Com Hem minst populärt bland kunderna
Anledningen till att det blev Tele2 och Com Hem som enat varumärke för de två sammanslagna bolagen var helt enkelt att kundernas kärlek till Tele2-varumärket var större än till Com Hem. Det säger Tele2:s marknadsdirektör Jonas Lundquist i en intervju med Telekomnyheterna i dag.

- När vi bestämde att vi skulle slå samman de två varumärkena till ett så gick vi in i processen med ett öppet sinne. Vi insåg tidigt att vi satt på två riktigt starka varumärken, varvid det aldrig var aktuellt att titta på ett helt nytt varumärke. När vi då gjorde vårt researchprogram märkte vi att Tele2 var det mer älskade varumärket, säger Jonas Lundquist.

TN: Den nya logotypen för Tele2 är ett hopkok av Tele2:s och Com Hems loggor. Vad är tanken bakom det?

- Eftersom Tele2 och Com Hem är två så starka varumärken valde vi att ta det bästa av båda världar och låta Com Hem leva kvar med sina prickar under Tele2-loggan som fått ett lite modernare snitt.

TN: Hur kommer ni att genomföra den här rebrandingen och vad kommer den att kosta?

- Vi kommer att köra en omfattande reklamkampanj i alla tänkbara medier. När det gäller de befintliga kunderna så kommer de dessutom att få kommunikation via våra crm-program. Det övergripande budskapet kommer att vara Obegränsade Tillsammans, och inledningsvis kommer fokus att vara rebrandingen för att sedan fasas ut allteftersom kunderna har tagit till sig budskapet.

- Med tanke på att varumärkena slås ihop från två till ett kommer vi att göra en nettobesparing på varumärkesbytet, säger Jonas Lundquist till Telekomnyheterna.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108