Mitt under det andra kvartalet genomförde Tele2 sin rebranding, där man tog bort Com Hem som separat varumärke och nu går all-in med Tele2 som premiumvarumärke. Trots det har man inte märkt någon större churn till följd av varumärkesbytet.
- Det har gått över alla förväntningar med rebrandingen. Om man ser till att vi gjort en stor rensning av antalet bredbands- och tv-kunder så växer vi bättre under det här kvartalet än under det föregående. Detta trots varumärkesbyte och rådande covidsituation, säger Samuel Skott, kommersiell chef på Tele2, till Telekomnyheterna.
När det gäller mobilmarknaden, där Tele2 ökat antalet kunder med 22 000 under kvartalet, så beskriver Samuel Skott marknaden som lugnare nu än i höstas.
Trots att det är två och en halv månad sedan Samuel Skott meddelade att han har för avsikt att lämna Tele2 under hösten så har han ännu inga färdiga planer för framtiden.
- Nu närmast ska jag ha semester och sedan ska jag sätta mig ner och fundera över framtiden i höst, säger han till Telekomnyheterna.