Operatören Th1ng, som noterades i mitten av juni i år, ökade sin kundstock med 33,3 procent, motsvarande 4 500 kunder, till 18 000 kunder under årets andra kvartal. Det framgår av bolagets kvartalsrappor för årets andra kvartal. I samband med noteringen offentliggjorde operatören att man hade ett kundintag på 4 000 kunder under de fyra första månaderna i år.
Resultatmässigt ökade Th1ng sin omsättning till 15,9 miljoner kr (6,1 miljon kr Q2 2020) men ökade samtidigt sin förlust rejält till ett rörelseresultat om -12,3 miljoner kr (-3,0 miljoner kr).
"Omsättningen mer än dubblerades i andra kvartalet jämfört med samma period föregående år och blev vårt bästa kvartal hittills. Vi har stora kostnader för noteringen under perioden och vi har även för låg bruttomarginal i dagsläget samt höga försäljningskostnader på grund av den stora tillväxten. Vi har inlett ett arbete med att öka marginalerna samt ser över vår kostnadsbild. Vi arbetar även med effektiviseringar och centraliseringar för att hitta rätt fokus", skriver bolagets vd Klas Westholm, i sitt vd-ord.