Nelson Missier, som sedan maj månad i år varit Director of Consumer Growth, blir kommersiell europachef för Storytel. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande i dag.
"Nelson Missier tillträder tjänsten som Head of European Operations på Storytel. Han tar därmed, tillsammans med bland andra Åse Ericson, Head of Nordic Operations och Alexis Gresoviac, Head of International Operations, plats i företagets globala kommersiella ledningsgrupp under Ingrid Bojner, Chief Commercial Officer, skriver Storytel.
Nelson Missier kom till Tele2 via Com Hem-förvärvet och har arbetat både som kommersiell direktör och med produktstrategi på Com Hem/Tele2. Tidigare har han arbetat på brittiska BT och Vodafone i Indien.
Jag ser fram mot att bli en del av den kommersiella ledningen och alla fantastiska talanger i företaget när Storytel nu växlar upp för ytterligare global tillväxt. Som omättlig läsare och bokälskare har jag noga följt hur kunderna anammar lyssnande och ljudunderhållning, i synnerhet kopplat till abonnemangstjänster. Jag känner mig verkligen sporrad av möjligheten att vara med och forma den här vågen och ta Storytels attraktiva innehåll och användarupplevelse vidare över länder och kulturer, säger Nelson Missier, i en presskommentar.