Trots flera möten med syfte att hitta en gemensam struktur för marknadsföring av mobilt bredband har de svenska mobiloperatörerna inte lyckats komma överens.
Vi har haft gemensamma möten både med och utan Konsumentverket, men har inte kunnat komma överens, säger Erik Hörnfeldt, informationschef på 3 i Sverige, till Telekomnyheterna.
Thomas Ekman, marknadschef på Tele2, säger till Telekomnyheterna att bolaget kommer att anpassa sin marknadsföring till Konsumentombudmannens krav, men man vet ännu inte hur.
Vi ska ta tag i frågan nu och bearbeta fram någon kreativ lösning, säger Thomas Ekman.
Även TeliaSonera, som visserligen redan uppfyller kraven enligt Konsumentombudmannen, säger att de har för avsikt att följa kraven.
Vi har ännu inte sett föreläggandet, men mycket talar för att vi kommer att följa det. Vi har ända sedan i höstas arbetat för en marknadsföring där vi inte kommunicerar hastigheter, säger Jan Sjöberg, presschef på TeliaSonera, till Telekomnyheterna.